ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE

W roku szkolnym 2021/2022 nasza szkoła rozpoczęła realizację programu integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce pod hasłem „Budujemy przyjaźń”

W ramach tego programu realizujemy dodatkowe zajęcia dydaktyczno wyrównawcze.

Głównym celem zajęć dydaktyczno-wyrównawczych jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia uczniów klas I-IV oraz poprzez wsparcie indywidualnego rozwoju do zdiagnozowanych potrzeb, motywowanie do pracy, stosowanie zróżnicowanych i ciekawych ćwiczeń. Zajęcia te obejmują wiadomości i umiejętności z edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej. Uczniowie doskonalą technikę czytania, utrwalają zasady ortograficzne, pracują nad umiejętnością wykorzystania posiadanej wiedzy podczas układania wyrazów i zdań, uzupełnianiu tekstów z lukami, wyróżniania poznanych części mowy, doskonaleniu umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych, umiejętności wykonywania czterech działań matematycznych , doskonaleniu wykorzystania umiejętności praktycznych np. liczenia pieniędzy, obliczeń zegarowych oraz ćwiczeń doskonalących logiczne myślenie. W celu uatrakcyjniania zajęć korzystamy z portalu internetowego pisupisu.pl oraz www. mat zoo.pl , superkid.pl , gier dydaktycznych i różnych pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach tego programu.

W ramach zajęć dydaktyczno – wyrównawczych oligofrenopedagogicznych ćwiczymy sprawność ruchową oraz koordynację wzrokowo – ruchową, wykonujemy ćwiczenia manualne i grafomotoryczne, rozwijamy umiejętność logicznego myślenia, doskonalimy spostrzegawczość i koncentrację uwagi, ćwiczymy percepcję słuchową oraz rozwijamy funkcje językowe. Usprawniamy również pamięć i percepcję wzrokową, utrwalamy podstawowe pojęcia matematyczne.

Poprzez te działania wspomagany jest wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia na miarę jego indywidualnych możliwości. Celem zajęć jest też wzmacnianie wiary we własne siły i rozwijanie motywacji do pracy.

Uczniowie na zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych pracują w grupach, parach, indywidualnie na miarę swoich możliwości. Podczas zajęć panuje życzliwa, swobodna atmosfera, wzajemna pomoc i współpraca.

Author: admin