Zasady organizacji pracy Szkoły Podstawowej nr 5 w Łukowie w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół.

  1. Organizacja procesu dydaktyczno – wychowawczego i opiekuńczego w okresie

od 27 stycznia 2022 r. do 27 lutego 2022 r.

  1. W klasach I – IV oraz w  oddziałach przedszkolnych zajęcia dydaktyczne odbywają się w trybie stacjonarnym.
  2. W klasach V-VIII zajęcia dydaktyczne odbywają się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
  3. W przypadku gdy zawieszone zajęcia nie mogą być realizowane w sposób, o którym mowa w pkt. 2, dyrektor szkoły ustala inny sposób realizowania tych zajęć.
  4. Uczniom, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć w miejscu zamieszkania – dyrektor jest zobowiązany do zorganizowania zajęć stacjonarnie na terenie szkoły lub z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość – w budynku szkoły.
  5. Świetlica szkolna funkcjonuje zgodnie z regulaminem dla dzieci uczęszczających do klas I – III szkoły podstawowej.
  6. Stołówka szkolna obsługuje uczniów klas I- IV oraz wychowanków oddziałów przedszkolnych.
  7. Biblioteka szkolna funkcjonuje w godzinach wyznaczonych przez bibliotekarza i dyrektora szkoły.
  8. Logopeda, psycholog i pedagog szkolny pracują w systemie hybrydowym.
  9. Uczniowie odbywający naukę na odległość mają prawo do korzystania z pomocy pedagoga i psychologa.
  10. W okresie czasowego zawieszenia zajęć stacjonarnych uczniowie klas ósmych mogą uczestniczyć w konsultacjach indywidualnych lub grupowych z nauczycielem prowadzącym zajęcia edukacyjne z przedmiotów egzaminacyjnych (j. polski, matematyka, j. obcy). Udział w konsultacjach jest dobrowolny.
  11. Organizacja konsultacji jest uzależniona od potrzeb uczniów, a także warunków pracy szkoły. Konsultacje odbywają się po wcześniejszym umówieniu terminu i godziny z nauczycielem przedmiotu.
  12. W ramach konsultacji, dyrektor szkoły może zorganizować w szkole testy sprawdzające poziom przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty.
  13. Konsultacje na terenie szkoły odbywają się z zachowaniem reżimu sanitarnego i obowiązujących procedur.
  14. Od dnia 27 stycznia 2022 r. do dnia 27 lutego 2022 r. uczniom, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w miejscu zamieszkania, dyrektor szkoły ma obowiązek:
    zorganizować dla tych uczniów zajęcia w szkole lub,
    umożliwić tym uczniom realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły;
  15. Uczniów i pracowników szkoły przebywających na terenie placówki obowiązuje reżim sanitarny i obowiązek przestrzegania wdrożonych procedur bezpieczeństwa.
  16. Dyrektor szkoły przyjmuje interesantów w terminie ustalonym poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy.

II. Nauczanie zdalne i zasady jego prowadzenia uczniów klas V – VIII.

  1. Podstawową platformą komunikacyjną nauczycieli z uczniami i ich rodzicami jest dziennik elektroniczny i platforma Teams.
  2. Nauczyciele na lekcji on-line na platformie Teams:
  3. prowadzą lekcje online (30 minut + 15 min. konsultacje z uczniem lub grupą uczniów)
  4. zamieszczają i wykorzystują nagrania z przygotowanymi materiałami edukacyjnymi (zadania, ćwiczenia, karty pracy, kartkówki, sprawdziany), nagraną lekcją, linki do innych stron internetowych.
  5. Do zajęć prowadzonych przez nauczyciela bezpośrednio z uczniami z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość zalicza się:
    prowadzenie zajęć online;
    prowadzenie korespondencji tekstowej – wiadomości na e-dzienniku lub platformie Teams;
    udostępnianie materiałów edukacyjnych poprzez e-dziennik lub na platformie Microsoft Teams.
  6. Rodzic ucznia nieposiadającego sprzętu do zdalnej nauki ma prawo wystąpić do dyrektora Szkoły o jego użyczenie. Dyrektor Szkoły, w miarę możliwości, użycza sprzęt na podstawie umowy użyczenia.
  7. Obowiązuje całkowity zakaz nagrywania zajęć lekcyjnych przez uczniów, jak również wyciszania i wyrzucania innych uczestników lekcji.
  8. Zobowiązuje się uczestników zdalnego nauczania do przestrzegania etykiety językowej i zachowanie kultury w komunikacji z nauczycielami i innymi uczniami.

III. Ocenianie uczniów w nauczaniu na odległość

  1. Ocenianie bieżące polega na wystawianiu ocen zgodnie z przyjętą skalą stopni w szkole, z uwzględnieniem w szczególności:
    co uczeń zrobił dobrze,
    co wymaga poprawy,
    wysiłku wkładanego w wykonanie zadania przez ucznia.
  2. Ocenianie bieżące to:
    odpowiedzi ustne w czasie zajęć on-line,
    wypowiedzi uczniów na czacie tekstowym,
    aktywność na lekcji on-line,
    ocenianie za wykonane w domu zadania zlecone przez nauczyciela i przesłane nauczycielowi do sprawdzenia, np. w formie projektu, prezentacji, plakatu, karty pracy, zdjęcia ćwiczenia.
  3. Ocenianiu podlegają także: testy, sprawdziany, kartkówki on-line udostępnione na wybranej platformie.
  4. Prace zadawane uczniom do samodzielnego wykonania w domu, które podlegają ocenie:
    uwzględniają warunki techniczne, takie jak dostęp ucznia do Internetu oraz jego jakość, urządzenia dostępne do zdalnej nauki oraz liczbę osób, które oprócz ucznia z nich korzystają,
    zawierają następujące informacje: termin wykonania, forma przesłania, rodzaj komunikatora (wiadomość w e-dzienniku lub Teams).
  5. Wszystkie prace zadawane przez nauczyciela uczeń wykonuje samodzielnie.
  6. Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu, nauczyciel umożliwia mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób ustalony z uczniem.
  7. Rodzice oraz uczniowie będą informowani o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych ocenach za pośrednictwem dziennika elektronicznego.

IV. Dokumentowanie przebiegu nauczania i wychowania

  1. Dokumentowanie przebiegu nauczania i wychowania odbywa się systematyczne poprzez rejestrowanie odbytych zajęć w dzienniku elektronicznym.
  2. Odnotowywanie frekwencji uczniów w e-dzienniku odbywa się systematycznie poprzez rejestrowanie ich w dzienniku elektronicznym.
  3. Usprawiedliwianie nieobecności ucznia na lekcji dokonuje rodzic poprzez moduł -Wiadomości na dzienniku w ciągu 5 dni.
  4. Podczas lekcji on-line uczniowie na polecenie nauczyciela włączają kamerę i mikrofon.

V. Współpraca z rodzicami i formy wsparcia rodziców.

  1. Rodzic/prawny opiekun dziecka ma obowiązek stałego kontaktu z wychowawcą, nauczycielami uczącymi jego dziecko.
  2. W razie pojawiających się trudności w nauce lub innych przyczyn nieaktywności ucznia w procesie dydaktycznym (brak logowania, brak aktywności na zajęciach on-line, braki w odrabianiu zadań domowych, brak odpowiedzi na maile nauczycieli, itp.) wychowawca i pedagog kontaktują się rodzicem ucznia.
  3. Nauczyciel na bieżąco (za pomocą ocen, plusów, minusów) przekazuje uczniom i rodzicom informacje o postępach ucznia w nauce.
  4. Każdy nauczyciel może prowadzić z rodzicami konsultacje dotyczące postępów w nauce jego dziecka. O formie i terminie konsultacji nauczyciel informuje rodziców ucznia przez dziennik elektroniczny.
  5. Wychowawca może prowadzić spotkania z rodzicami w formie on-line za pomocą platformy Teams.
  6. Nauczyciele specjaliści na bieżąco rozpoznają sytuację ucznia i jego funkcjonowanie w środowisku rodzinnym w czasie nauczania zdalnego, kontaktując się z uczniem i jego rodzicami, opracowują plan działania pomocowego, w tym z udziałem poradni pedagogiczno – psychologicznych i innych instytucji wspomagających funkcjonowanie dziecka w szkole i środowisku lokalnym.

Author: admin