REGULAMIN REKRUTACJI DO KLASY IV ODDZIAŁU SPORTOWEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 IM. W.SIKORSKIEGO W ŁUKOWIE


  1. Rekrutacja do klasy IV sportowej Szkoły Podstawowej nr 5 im. W.Sikorskiego w Łukowie przeprowadzana jest na podstawie:
    • art. 18 ust. 5 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 – Prawo Oświatowe ( Dz. U. z 2017r. poz.59)
    • Rozporządzenia MEN z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie oddziałów i szkół sportowych oraz oddziałów i szkół mistrzostwa sportowego (Dz. U. z 2017r. poz.671)
    • Statutu szkoły.
  2. W oddziale sportowym będzie prowadzone szkolenie sportowe w dyscyplinach: piłka siatkowa chłopców i dziewcząt.
  3. Oddział sportowy nie jest objęty rejonizacją, nie obowiązuje w nim ustalony dla SP 5 obwód szkolny.
  4. Do oddziału sportowego przyjmuje się kandydatów, którzy:
    • ukończyli klasę 3 w szkole podstawowej,
    • posiadają dobre wyniki w nauce,
    • posiadają bardzo dobry stan zdrowia, potwierdzony orzeczeniem lekarskim wydanym przez lekarza medycyny sportowej podstawowej opieki zdrowotnej,
    • posiadają pisemną zgodę rodzica na uczęszczanie kandydata do oddziału sportowego,
    • uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej, na warunkach ustalonych przez polski związek sportowy właściwy dla danego sportu, w którym jest prowadzone szkolenie sportowe w oddziale sportowym w SP 5.
  5. Dokumenty wymagane przy rekrutacji ucznia/ uczennicy do klasy sportowej:
    • podanie o przyjęcie do klasy sportowej podpisane przez obojga rodziców/ prawnych opiekunów,
    • oryginał świadectwa ukończenia klasy III szkoły podstawowej – złożony w sekretariacie szkoły niezwłocznie po zakończeniu roku szkolnego (nie dotyczy uczniów SP 5 w Łukowie),
    • orzeczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny sportowej podstawowej opieki zdrowotnej potwierdzające bardzo dobry stan zdrowia – orzeczenie należy przedstawić przed przystąpieniem kandydata do próby sprawności fizycznej,
  6. W celu przeprowadzenia rekrutacji kandydatów do oddziału sportowego dyrektor powołuje komisję kwalifikacyjną, składającą się z:
    • wicedyrektora szkoły jako przewodniczącego,
    • trzech nauczycieli wychowania fizycznego.
  7. Komisja po przeprowadzeniu prób sprawności fizycznej oraz przeanalizowaniu zgłoszeń (podań) przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne, sporządza protokół i publikuje wyniki postępowania i listę uczniów przyjętych do klasy IV sportowej.
  8. Posiedzenia komisji rekrutacyjnej zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji.
  9. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej ustala dni i godziny posiedzeń komisji.
  10. Prace komisji rekrutacyjnej są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu komisji bierze udział co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji.
  11. Osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej są obowiązane do nieujawniania informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły.
  12. Do zadań komisji należy w szczególności:
    • podanie do wiadomości kandydatom informacji o warunkach i terminie rekrutacji z uwzględnieniem ogólnych kryteriów przyjęć zawartych w dokumencie „Zasady rekrutacji

do klasy sportowej” oraz szczegółowych kryteriów związanych z doborem uczniów do oddziału sportowego,

  1. zapewnienie warunków umożliwiających przeprowadzenie prób sprawności fizycznej,
  2. sporządzenie listy kandydatów, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, którzy przystąpili do prób sprawności fizycznej,
  3. sporządzenie informacji o uzyskanych przez poszczególnych kandydatów wynikach prób sprawności fizycznej,
  4. sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego,
  5. sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz sporządzenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do oddziału sportowego.
  6. Protokoły postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego zawierają: datę posiedzenia komisji rekrutacyjnej, imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na posiedzeniu, a także informacje o czynnościach lub rozstrzygnięciach podjętych przez komisję rekrutacyjną w ramach przeprowadzanego postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego. Protokół podpisuje przewodniczący i członkowie komisji rekrutacyjnej.
  7. Do protokołów postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego załącza się listy kandydatów oraz dokumenty sporządzone przez komisję rekrutacyjną w ramach przeprowadzanego postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego.
  8. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających wymagane kryteria, niż liczba wolnych miejsc w oddziale sportowym, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki prób sprawności fizycznej.
  9. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane pod uwagę kryteria, o których mowa w art. 131 ust.2. ustawy Prawo Oświatowe są to:
    • wielodzietność rodziny kandydata,
    • niepełnosprawność kandydata,
    • niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
    • niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
    • niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
    • samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
    • objęcie kandydata pieczą zastępczą.
  10. Procedura odwoławcza:
    • w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych

i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do klasy sportowej SP 5,

  1. uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata

z ww. wnioskiem,

  1. uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym,
  2. rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia,
  3. dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od ww. rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.

ZAŁĄCZNIKI:

  1. Harmonogram rekrutacji do oddziału sportowego.
  2. Testy i próby sprawnościowe.
  3. Wzór podania o przyjęcie do oddziału sportowego.
  4. Wzór oświadczenia rodziców

Author: admin