- Organizacja procesu dydaktyczno – wychowawczego i opiekuńczego w okresie
od 27 stycznia 2022 r. do 27 lutego 2022 r.
- W klasach I – IV oraz w oddziałach przedszkolnych zajęcia dydaktyczne odbywają się w trybie stacjonarnym.
- W klasach V-VIII zajęcia dydaktyczne odbywają się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
- W przypadku gdy zawieszone zajęcia nie mogą być realizowane w sposób, o którym mowa w pkt. 2, dyrektor szkoły ustala inny sposób realizowania tych zajęć.
- Uczniom, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć w miejscu zamieszkania – dyrektor jest zobowiązany do zorganizowania zajęć stacjonarnie na terenie szkoły lub z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość – w budynku szkoły.
- Świetlica szkolna funkcjonuje zgodnie z regulaminem dla dzieci uczęszczających do klas I – III szkoły podstawowej.
- Stołówka szkolna obsługuje uczniów klas I- IV oraz wychowanków oddziałów przedszkolnych.
- Biblioteka szkolna funkcjonuje w godzinach wyznaczonych przez bibliotekarza i dyrektora szkoły.
- Logopeda, psycholog i pedagog szkolny pracują w systemie hybrydowym.
- Uczniowie odbywający naukę na odległość mają prawo do korzystania z pomocy pedagoga i psychologa.
- W okresie czasowego zawieszenia zajęć stacjonarnych uczniowie klas ósmych mogą uczestniczyć w konsultacjach indywidualnych lub grupowych z nauczycielem prowadzącym zajęcia edukacyjne z przedmiotów egzaminacyjnych (j. polski, matematyka, j. obcy). Udział w konsultacjach jest dobrowolny.
- Organizacja konsultacji jest uzależniona od potrzeb uczniów, a także warunków pracy szkoły. Konsultacje odbywają się po wcześniejszym umówieniu terminu i godziny z nauczycielem przedmiotu.
- W ramach konsultacji, dyrektor szkoły może zorganizować w szkole testy sprawdzające poziom przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty.
- Konsultacje na terenie szkoły odbywają się z zachowaniem reżimu sanitarnego i obowiązujących procedur.
- Od dnia 27 stycznia 2022 r. do dnia 27 lutego 2022 r. uczniom, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w miejscu zamieszkania, dyrektor szkoły ma obowiązek:
zorganizować dla tych uczniów zajęcia w szkole lub,
umożliwić tym uczniom realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły; - Uczniów i pracowników szkoły przebywających na terenie placówki obowiązuje reżim sanitarny i obowiązek przestrzegania wdrożonych procedur bezpieczeństwa.
- Dyrektor szkoły przyjmuje interesantów w terminie ustalonym poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy.
II. Nauczanie zdalne i zasady jego prowadzenia uczniów klas V – VIII.
- Podstawową platformą komunikacyjną nauczycieli z uczniami i ich rodzicami jest dziennik elektroniczny i platforma Teams.
- Nauczyciele na lekcji on-line na platformie Teams:
- prowadzą lekcje online (30 minut + 15 min. konsultacje z uczniem lub grupą uczniów)
- zamieszczają i wykorzystują nagrania z przygotowanymi materiałami edukacyjnymi (zadania, ćwiczenia, karty pracy, kartkówki, sprawdziany), nagraną lekcją, linki do innych stron internetowych.
- Do zajęć prowadzonych przez nauczyciela bezpośrednio z uczniami z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość zalicza się:
prowadzenie zajęć online;
prowadzenie korespondencji tekstowej – wiadomości na e-dzienniku lub platformie Teams;
udostępnianie materiałów edukacyjnych poprzez e-dziennik lub na platformie Microsoft Teams. - Rodzic ucznia nieposiadającego sprzętu do zdalnej nauki ma prawo wystąpić do dyrektora Szkoły o jego użyczenie. Dyrektor Szkoły, w miarę możliwości, użycza sprzęt na podstawie umowy użyczenia.
- Obowiązuje całkowity zakaz nagrywania zajęć lekcyjnych przez uczniów, jak również wyciszania i wyrzucania innych uczestników lekcji.
- Zobowiązuje się uczestników zdalnego nauczania do przestrzegania etykiety językowej i zachowanie kultury w komunikacji z nauczycielami i innymi uczniami.
III. Ocenianie uczniów w nauczaniu na odległość
- Ocenianie bieżące polega na wystawianiu ocen zgodnie z przyjętą skalą stopni w szkole, z uwzględnieniem w szczególności:
co uczeń zrobił dobrze,
co wymaga poprawy,
wysiłku wkładanego w wykonanie zadania przez ucznia. - Ocenianie bieżące to:
odpowiedzi ustne w czasie zajęć on-line,
wypowiedzi uczniów na czacie tekstowym,
aktywność na lekcji on-line,
ocenianie za wykonane w domu zadania zlecone przez nauczyciela i przesłane nauczycielowi do sprawdzenia, np. w formie projektu, prezentacji, plakatu, karty pracy, zdjęcia ćwiczenia. - Ocenianiu podlegają także: testy, sprawdziany, kartkówki on-line udostępnione na wybranej platformie.
- Prace zadawane uczniom do samodzielnego wykonania w domu, które podlegają ocenie:
uwzględniają warunki techniczne, takie jak dostęp ucznia do Internetu oraz jego jakość, urządzenia dostępne do zdalnej nauki oraz liczbę osób, które oprócz ucznia z nich korzystają,
zawierają następujące informacje: termin wykonania, forma przesłania, rodzaj komunikatora (wiadomość w e-dzienniku lub Teams). - Wszystkie prace zadawane przez nauczyciela uczeń wykonuje samodzielnie.
- Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu, nauczyciel umożliwia mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób ustalony z uczniem.
- Rodzice oraz uczniowie będą informowani o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych ocenach za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
IV. Dokumentowanie przebiegu nauczania i wychowania
- Dokumentowanie przebiegu nauczania i wychowania odbywa się systematyczne poprzez rejestrowanie odbytych zajęć w dzienniku elektronicznym.
- Odnotowywanie frekwencji uczniów w e-dzienniku odbywa się systematycznie poprzez rejestrowanie ich w dzienniku elektronicznym.
- Usprawiedliwianie nieobecności ucznia na lekcji dokonuje rodzic poprzez moduł -Wiadomości na dzienniku w ciągu 5 dni.
- Podczas lekcji on-line uczniowie na polecenie nauczyciela włączają kamerę i mikrofon.
V. Współpraca z rodzicami i formy wsparcia rodziców.
- Rodzic/prawny opiekun dziecka ma obowiązek stałego kontaktu z wychowawcą, nauczycielami uczącymi jego dziecko.
- W razie pojawiających się trudności w nauce lub innych przyczyn nieaktywności ucznia w procesie dydaktycznym (brak logowania, brak aktywności na zajęciach on-line, braki w odrabianiu zadań domowych, brak odpowiedzi na maile nauczycieli, itp.) wychowawca i pedagog kontaktują się rodzicem ucznia.
- Nauczyciel na bieżąco (za pomocą ocen, plusów, minusów) przekazuje uczniom i rodzicom informacje o postępach ucznia w nauce.
- Każdy nauczyciel może prowadzić z rodzicami konsultacje dotyczące postępów w nauce jego dziecka. O formie i terminie konsultacji nauczyciel informuje rodziców ucznia przez dziennik elektroniczny.
- Wychowawca może prowadzić spotkania z rodzicami w formie on-line za pomocą platformy Teams.
- Nauczyciele specjaliści na bieżąco rozpoznają sytuację ucznia i jego funkcjonowanie w środowisku rodzinnym w czasie nauczania zdalnego, kontaktując się z uczniem i jego rodzicami, opracowują plan działania pomocowego, w tym z udziałem poradni pedagogiczno – psychologicznych i innych instytucji wspomagających funkcjonowanie dziecka w szkole i środowisku lokalnym.