-
Rekrutacja do klasy IV sportowej Szkoły
Podstawowej nr 5 im. W.Sikorskiego w Łukowie przeprowadzana jest na
podstawie:
- art. 18 ust. 5 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 – Prawo Oświatowe ( Dz. U. z 2017r. poz.59)
- Rozporządzenia MEN z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie oddziałów i szkół sportowych oraz oddziałów i szkół mistrzostwa sportowego (Dz. U. z 2017r. poz.671)
- Statutu szkoły.
- W oddziale sportowym będzie prowadzone szkolenie sportowe w dyscyplinach: piłka siatkowa chłopców i dziewcząt.
- Oddział sportowy nie jest objęty rejonizacją, nie obowiązuje w nim ustalony dla SP 5 obwód szkolny.
-
Do oddziału sportowego przyjmuje się
kandydatów, którzy:
- ukończyli klasę 3 w szkole podstawowej,
- posiadają dobre wyniki w nauce,
- posiadają bardzo dobry stan zdrowia, potwierdzony orzeczeniem lekarskim wydanym przez lekarza medycyny sportowej podstawowej opieki zdrowotnej,
- posiadają pisemną zgodę rodzica na uczęszczanie kandydata do oddziału sportowego,
- uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej, na warunkach ustalonych przez polski związek sportowy właściwy dla danego sportu, w którym jest prowadzone szkolenie sportowe w oddziale sportowym w SP 5.
-
Dokumenty wymagane przy rekrutacji ucznia/
uczennicy do klasy sportowej:
- podanie o przyjęcie do klasy sportowej podpisane przez obojga rodziców/ prawnych opiekunów,
- oryginał świadectwa ukończenia klasy III szkoły podstawowej – złożony w sekretariacie szkoły niezwłocznie po zakończeniu roku szkolnego (nie dotyczy uczniów SP 5 w Łukowie),
- orzeczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny sportowej podstawowej opieki zdrowotnej potwierdzające bardzo dobry stan zdrowia – orzeczenie należy przedstawić przed przystąpieniem kandydata do próby sprawności fizycznej,
-
W celu przeprowadzenia rekrutacji
kandydatów do oddziału sportowego dyrektor powołuje komisję
kwalifikacyjną, składającą się z:
- wicedyrektora szkoły jako przewodniczącego,
- trzech nauczycieli wychowania fizycznego.
- Komisja po przeprowadzeniu prób sprawności fizycznej oraz przeanalizowaniu zgłoszeń (podań) przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne, sporządza protokół i publikuje wyniki postępowania i listę uczniów przyjętych do klasy IV sportowej.
- Posiedzenia komisji rekrutacyjnej zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji.
- Przewodniczący komisji rekrutacyjnej ustala dni i godziny posiedzeń komisji.
- Prace komisji rekrutacyjnej są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu komisji bierze udział co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji.
- Osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej są obowiązane do nieujawniania informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły.
-
Do zadań komisji należy w
szczególności:
- podanie do wiadomości kandydatom informacji o warunkach i terminie rekrutacji z uwzględnieniem ogólnych kryteriów przyjęć zawartych w dokumencie „Zasady rekrutacji
do klasy sportowej” oraz szczegółowych kryteriów związanych z doborem uczniów do oddziału sportowego,
- zapewnienie warunków umożliwiających przeprowadzenie prób sprawności fizycznej,
- sporządzenie listy kandydatów, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, którzy przystąpili do prób sprawności fizycznej,
- sporządzenie informacji o uzyskanych przez poszczególnych kandydatów wynikach prób sprawności fizycznej,
- sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego,
- sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz sporządzenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do oddziału sportowego.
- Protokoły postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego zawierają: datę posiedzenia komisji rekrutacyjnej, imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na posiedzeniu, a także informacje o czynnościach lub rozstrzygnięciach podjętych przez komisję rekrutacyjną w ramach przeprowadzanego postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego. Protokół podpisuje przewodniczący i członkowie komisji rekrutacyjnej.
- Do protokołów postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego załącza się listy kandydatów oraz dokumenty sporządzone przez komisję rekrutacyjną w ramach przeprowadzanego postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego.
- W przypadku większej liczby kandydatów spełniających wymagane kryteria, niż liczba wolnych miejsc w oddziale sportowym, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki prób sprawności fizycznej.
-
W przypadku równorzędnych wyników
uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na
drugim etapie postępowania rekrutacyjnego
brane pod uwagę kryteria, o których mowa w art. 131 ust.2. ustawy
Prawo Oświatowe są to:
- wielodzietność rodziny kandydata,
- niepełnosprawność kandydata,
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
- objęcie kandydata pieczą zastępczą.
-
Procedura odwoławcza:
- w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do klasy sportowej SP 5,
- uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata
z ww. wnioskiem,
- uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym,
- rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia,
- dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od ww. rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
ZAŁĄCZNIKI:
- Harmonogram rekrutacji do oddziału sportowego.
- Testy i próby sprawnościowe.
- Wzór podania o przyjęcie do oddziału sportowego.
- Wzór oświadczenia rodziców