Szkoła międzypokoleniowa – zajęcia 0

Rola ucznia w konkursie.

Rola ucznia w konkursie, w kontekście nowego projektu, jest niezwykle istotna, szczególnie w kontekście wsparcia seniorów podczas warsztatów. Uczniowie, po przeszkoleniu przez Panią Katarzynę Sujkę, będą pełnić funkcję asystentów, co pozwoli im zdobywać cenne doświadczenie i umiejętności interpersonalne.

Ich zadania obejmować będą nie tylko pomoc w realizacji konkretnych działań, ale także wskazywanie seniorom, jakie kroki należy podjąć, aby skutecznie opanować nowe umiejętności cyfrowe. Uczniowie będą musieli wykazać się cierpliwością i empatią, aby skutecznie komunikować się z uczestnikami warsztatów, którzy mogą mieć różny poziom zaawansowania w obsłudze technologii.

Kluczowym aspektem roli ucznia będzie zapewnienie komfortu seniorów. Dzięki ich wsparciu, uczestnicy będą mogli bez obaw zadawać pytania i zgłaszać trudności, co z kolei przyczyni się do efektywności nauki. Uczniowie będą również odpowiedzialni za tworzenie przyjaznej atmosfery, w której seniorzy poczują się zmotywowani do aktywnego uczestnictwa w zajęciach.

Współpraca uczniów z liderem projektu oraz seniorami stworzy unikalną okazję do wymiany doświadczeń między pokoleniami, co może przynieść korzyści obu stronom. Uczniowie nie tylko będą mieli szansę nauczyć się czegoś nowego, ale również będą mogli inspirować seniorów do eksploracji nowoczesnych technologii, co może wpłynąć na ich codzienne życie.

Podsumowując, rola ucznia w projekcie jest kluczowa, ponieważ to oni będą mostem między technologią a seniorami, wspierając ich w nauce i pomagając im czerpać radość z odkrywania nowych możliwości.

Zagadnienia zostały ułożone w trzech modułach:

MODUŁ I. WPROWADZENIE

  • Zajęcia 1. Pierwsze kroki z technologią
  • Zajęcia 2. Podstawy bezpieczeństwa w internecie

MODUŁ II. PRZYJEMNE Z POŻYTECZNYM

  • Zajęcia 3. Rozrywka w sieci
  • Zajęcia 4. Internet jako codzienne wsparcie

MODUŁ III. ZAGROŻENIA W SIECI

  • Zajęcia 5. Phishing i metoda „na wnuczka”
  • Zajęcia 6. Oszustwa w internecie

Celem Konkursu jest:
a. Zaangażowanie uczniów i nauczycieli w szkolenia seniorów z zakresu kompetencji
cyfrowych oraz bezpieczeństwa w sieci: stworzenie warunków do integracji
międzypokoleniowej.
b. Rozwój kompetencji cyfrowych seniorów: umożliwienie seniorom zdobycia umiejętności
cyfrowych, które pomogą im lepiej funkcjonować w społeczeństwie.
c. Promowanie interdyscyplinarnej współpracy w szkole: wspieranie współpracy między
różnymi grupami wiekowymi w celu realizacji projektów edukacyjnych o charakterze
międzypokoleniowym.
d. Promowanie pozytywnych postaw wśród uczniów: rozwijanie wśród uczniów postaw
takich jak wrażliwość, empatia i zaangażowanie społeczne poprzez współpracę z
seniorami.

Zadaniem konkursowym jest:
a. Przeprowadzenie i skoordynowanie bezpłatnych warsztatów skierowanych do grupy
seniorów (osoby powyżej 60 r.ż.) z udziałem uczniów, których celem będzie rozwój
kompetencji cyfrowych wśród wskazanej grupy docelowej (seniorzy).

Author: admin