2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Czego nie wiesz o autyzmie, a co na zawsze może zmienić Twoje postrzeganie tego zaburzenia rozwoju?

  • Autyzm to zespół cech, które utrudniają budowanie satysfakcjonujących relacji z innymi i sprawiają, że ludziom trudniej jest odnaleźć się w różnych sytuacjach społecznych. 
  •  Autyzmu powoduje trudności zarówno w kontaktach społecznych, jak i w uczeniu się oraz postrzeganiu otoczenia.  
  • ONZ uznaje autyzm za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata obok raka, cukrzycy i AIDS.  
  • W Polsce zaburzenia ze spektrum autyzmu diagnozowane są u jednego dziecka na około 150 – jako że autyzm należy do tzw. chorób cywilizacyjnych, ta liczba stale rośnie.  
  • Mimo, iż wraz ze wzrostem ilości diagnozowanych osób, wzrasta również wiedza na temat przyczyn, objawów i metod terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu, świadomość społeczna na jego temat jest wciąż niewystarczająca.

Symptomy autyzmu:

  • Autyzm to zespół cech, które utrudniają budowanie satysfakcjonujących relacji z innymi i sprawiają, że ludziom trudniej jest odnaleźć się w różnych sytuacjach społecznych. 
  •  Autyzmu powoduje trudności zarówno w kontaktach społecznych, jak i w uczeniu się oraz postrzeganiu otoczenia.  
  • ONZ uznaje autyzm za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata obok raka, cukrzycy i AIDS.  
  • W Polsce zaburzenia ze spektrum autyzmu diagnozowane są u jednego dziecka na około 150 – jako że autyzm należy do tzw. chorób cywilizacyjnych, ta liczba stale rośnie.  
  • Mimo, iż wraz ze wzrostem ilości diagnozowanych osób, wzrasta również wiedza na temat przyczyn, objawów i metod terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu, świadomość społeczna na jego temat jest wciąż niewystarczająca.
  • Brak lub niekonsekwentna reakcja na imię i wydawane polecenia.
  • Niedostateczne wykorzystywanie komunikacji niewerbalnej w celu regulowania interakcji społecznych.
  • Niedostateczny rozwój relacji rówieśniczych.
  • Osłabiona tendencja do komunikowania się.
  • Zaburzenia rozwoju mowy.
  • Ograniczona umiejętność zabawy naśladującej role społeczne.
  • Zabawa samotna.
  • Przedłużający się okres zabaw o charakterze sensomotorycznym.
  • Mała spontaniczność i różnorodność w zakresie organizacji czasu wolnego.
  • Wyizolowanie i nieadekwatne do wieku zainteresowania.
  • Sztywne przywiązanie do schematów i niefunkcjonalnych czynności rutynowych.
  • Niechęć do zmian.
  • Manieryzmy ruchowe.

Author: admin