Dyrektor SP nr 5 w Łukowie ogłasza nabór dzieci do klasy sportowej na poziomie klasy czwartej na rok szkolny 2023/2024 z dyscyplinami wiodącymi:
Dziewczęta: piłka siatkowa, nauczyciel prowadzący: Małgorzata Dadacz
Chłopcy: piłka nożna, nauczyciel prowadzący: Ryszard Grochowski
Zgłoszenie dziecka z obecnej trzeciej klasy powinno nastąpić w terminie; 14.03.2023 r.- 31.03.2023r.
REGULAMIN REKRUTACJI DO KLASY IV ODDZIAŁU SPORTOWEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 IM. W.SIKORSKIEGO W ŁUKOWIE
- Rekrutacja do klasy IV sportowej Szkoły Podstawowej nr 5 im. W. Sikorskiego w Łukowie przeprowadzana jest na podstawie:
– art. 18 ust. 5 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 – Prawo Oświatowe ( Dz. U. z 2017r. poz.59)
– Rozporządzenia MEN z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie oddziałów i szkół sportowych oraz oddziałów i szkół mistrzostwa sportowego (Dz. U. z 2017r. poz.671)
– Statutu szkoły. - W oddziale sportowym będzie prowadzone szkolenie sportowe w dyscyplinach: piłka siatkowa dziewcząt i piłka nożna chłopców.
- Oddział sportowy nie jest objęty rejonizacją, nie obowiązuje w nim ustalony dla SP 5 obwód szkolny.
- Do oddziału sportowego przyjmuje się kandydatów, którzy:
– ukończyli klasę 3 w szkole podstawowej,
– posiadają dobre wyniki w nauce,
– posiadają bardzo dobry stan zdrowia, potwierdzony orzeczeniem lekarskim wydanym przez lekarza medycyny sportowej podstawowej opieki zdrowotnej,
– posiadają pisemną zgodę rodzica na uczęszczanie kandydata do oddziału sportowego,
– uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej, na warunkach ustalonych
przez polski związek sportowy właściwy dla danego sportu, w którym jest
prowadzone szkolenie sportowe w oddziale sportowym w SP 5.
- Dokumenty wymagane przy rekrutacji ucznia/uczennicy do klasy sportowej:
– podanie o przyjęcie do klasy sportowej podpisane przez obojga rodziców/ prawnych opiekunów,
– oryginał świadectwa ukończenia klasy III szkoły podstawowej złożony w sekretariacie szkoły niezwłocznie po zakończeniu roku szkolnego (nie dotyczy uczniów SP 5 w Łukowie),
– orzeczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny sportowej podstawowej opieki zdrowotnej potwierdzające bardzo dobry stan zdrowia – orzeczenie należy przedstawić przed przystąpieniem kandydata do próby sprawności fizycznej, - W celu przeprowadzenia rekrutacji kandydatów do oddziału sportowego dyrektor powołuje komisję kwalifikacyjną, składającą się z:
– wicedyrektora szkoły jako przewodniczącego,
– trzech nauczycieli wychowania fizycznego. - Komisja po przeprowadzeniu prób sprawności fizycznej oraz przeanalizowaniu zgłoszeń (podań) przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne, sporządza protokół i publikuje wyniki postępowania i listę uczniów przyjętych do klasy IV sportowej.
- Posiedzenia komisji rekrutacyjnej zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji.
- Przewodniczący komisji rekrutacyjnej ustala dni i godziny posiedzeń komisji.
- Prace komisji rekrutacyjnej są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu komisji bierze udział co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji.
- Osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej są obowiązane do nieujawniania
informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły. - Do zadań komisji należy w szczególności:
– podanie do wiadomości kandydatom informacji o warunkach i terminie rekrutacji
z uwzględnieniem ogólnych kryteriów przyjęć zawartych w dokumencie „Zasady
rekrutacji do klasy sportowej” oraz szczegółowych kryteriów związanych z doborem uczniów dooddziału sportowego,
– zapewnienie warunków umożliwiających przeprowadzenie prób sprawności fizycznej,
– sporządzenie listy kandydatów, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów
uszeregowane w kolejności alfabetycznej, którzy przystąpili do prób sprawności
fizycznej,
– sporządzenie informacji o uzyskanych przez poszczególnych kandydatów wynikach prób sprawności fizycznej,
– sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego,
– sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz sporządzenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów
nieprzyjętych do oddziału sportowego. - Protokoły postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego zawierają: datę posiedzenia komisji rekrutacyjnej, imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na posiedzeniu, a także informacje o czynnościach lub
rozstrzygnięciach podjętych przez komisję rekrutacyjną w ramach przeprowadzanego
postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego. Protokół podpisuje
przewodniczący i członkowie komisji rekrutacyjnej. - Do protokołów postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego załącza się listy kandydatów oraz dokumenty sporządzone przez komisję rekrutacyjną w ramach przeprowadzanego postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego.
- W przypadku większej liczby kandydatów spełniających wymagane kryteria, niż liczba wolnych miejsc w oddziale sportowym, na pierwszym etapie postępowania
rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki prób sprawności fizycznej. - W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane pod uwagę kryteria, o których mowa w art. 131 ust.2. ustawy Prawo Oświatowe są to:
– wielodzietność rodziny kandydata,
– niepełnosprawność kandydata,
– niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
– niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
– niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
– samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
– objęcie kandydata pieczą zastępczą. - Procedura odwoławcza:
– w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów
przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do klasy sportowej SP 5, – uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z ww. wnioskiem,
– uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów,
która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym,
– rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia
komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia,
– dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od ww. rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,
w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. - ZAŁĄCZNIKI:
.
.
.
.