Podczas zajęć ruchowych dzieci korzystały z szarf gimnastyki artystycznej w ćwiczeniach przy muzyce oraz piłek, które służyły do nauki poprawnej techniki podań i przyjęć. Ponadto wykonując ćwiczenia z szarfami kształtowały koordynację wzrokowo ruchową oraz rozwijały siłę swoich mięśni.
Cele szczegółowe zajęć:
- wszechstronny rozwój organizmu,
- korygowanie wad postawy przez odpowiedni dobór środków i metod stymulujących i korygujących rozwój i funkcjonowanie układu ruchowego, sercowo-naczyniowego, oddechowego i nerwowego.
Kształtowane umiejętności:
- umiejętności ruchowe: stopień opanowania umiejętności sportowo-rekreacyjnych, utylitarnych i zdrowotnych, (co potrafię, jak wykonuję) zgodnie z planem pracy.
- umiejętności organizacyjne: stopień opanowania umiejętności współorganizowania zajęć rekreacyjnych i sportowych oraz zabaw w grupach rówieśniczych.