INFORMACJA– ORGANIZACJA  „EUROPEJSKIEGO DNIA JĘZYKÓW”

 

 

W dniu 26.09.2018 już po raz kolejny w naszej szkole odbędzie się

Europejski Dzień Języków Obcych.

Prosimy klasy i wychowawców o aktywne włączenie się w obchody.

W tym dniu zaplanowano następujące działania:

 

  1. Konkurs wiedzy o językach obcych dla kas -VI – odpowiedzialna: R. Męczyńska
  • Każda klasa wyznacza wyznaczyć 2 osoby do udziału w konkursie, który odbędzie się w dniu 26.09 o godzinie 10.45 w sali nr …

 

  1. Losowanie kraju– odpowiedzialne: R. Męczyńska, D. Rychta
  • Każda klasa I-VIII wyciąga los z nazwą kraju. (Losowanie przeprowadzi SU w dniu 20.09 (środa). Do dnia 26.09 czyli szkolnych obchodów Dnia Języków Obcych każda klasa przygotuje:
  1. przebranie w kolorach narodowych wylosowanego kraju
  2. plakat na drzwi klasy zawierający nazwę kraju, jego stolicę, flagę i/ lub godło, 3 słowa w danym języku (można wykorzystać tłumacza Google),
  • W dniu 26.09.2018 uczniowie każdej klasy przychodzą do szkoły ubrani w barwy wylosowanego kraju, i przytwierdzają do drzwi swoich pracowni przygotowane plakaty.
  • Uczniowie ubrani w barwy wylosowanego kraju będą w tym dniu zwolnieni z odpowiedzi ustnych i niezapowiedzianych kartkówek!!!

 

  1. Konkurs „Wehikuł czasu… – konkurs z przebraniami” – odpowiedzialny; M. Rychta.
  • Konkurs dla klas I-VIII. Konkurs polega na przebraniu się / ustylizowaniu na sławną, rozpoznawalną osobę w wymiarze europejskim i globalnym –  „znaną na całym świecie”. Kategoria dowolna: sportowiec, polityk, pisarz, naukowiec, filozof, kucharz itp.
  • przebranie mogą uzupełniać charakterystyczne rekwizyty, które nie zagrażają bezpieczeństwu (proszę poinformować uczniów, że prawdziwe szable, miecze, itp. nie są dozwolone; rekwizyty wymagają akceptacji Wychowawcy).
  • Osoby chętne do udziały w konkursie proszone są o zgłoszenie w przebraniach podczas długiej przerwy do sali nr 106 do p. Marcina Rychta.
  • Wykonana zostanie „parada po korytarzu” i dokumentacja zdjęciowa. Spośród wszystkich uczestników zostanie wylosowana pamiątkowa nagroda oraz w drodze decyzji Jury przyznana zostanie nagroda specjalna za najlepszą kreację w kategorii klas I-III oraz klas IV-VIII .

 

  1. Konkurs plastyczno-językowy dla uczniów klas IV-VIII -odpowiedzialny; M. Rychta.

„Colorfulproverbs and sayings– barwne przysłowia i powiedzonka”

  • Konkurs polega na przygotowaniu pracy plastyczno – językowej na brystolu w wymiarach 30cmx84cm, na których zostaną napisane przysłowia i powiedzenia angielskie wraz z polskim tłumaczeniem.
  • Na pracy obowiązkowe wszelkiego rodzaju grafiki, rysunki, ozdoby, które podkreślają lub nawiązują do treści i przesłania przysłowia.
  • Jedna osoba może wykonać maksymalnie 2 prace.
  • TERMIN WYKONANIA i dostarczenia do nauczyciela j. angielskiego PRAC: DO 25 WRZEŚNIA
  • Spośród wszystkich prac Jury wyłoni zwycięzców. Przyznane zostaną okolicznościowe nagrody za I, II i III miejsce.
  • Jury podczas oceny będzie brało pod uwagę estetykę wykonania pracy, pomysłowość oraz poziom plastyczny. Dopuszczalne jest przyklejanie elementów drukowanych – jednak wartość pracy podnosi własnoręczne wykonanie napisów i ozdób

 

 

 

  1. Konkurs „– MOJA EUROPEJSKA WIEŻA BABEL – odpowiedzialna D. Rychta.
  • Konkurs polega na wykonaniu pracy przestrzennej ilustrującej językową wieżę Babel Europy (różnorodność i mnogość języków i kultur mieszkańców Europy).
  • Istnieje całkowita dowolność w wyborze materiałów, z których wykonana zostanie praca.
  • Konkurs przeznaczony jest dla chętnych uczniów klas III-VIII.
  • Pracę można wykonać samodzielnie lub w grupach max. 3os.
  • Najlepsze prace (wykonane najbardziej starannie, oryginalnie, pomysłowo) zostaną nagrodzone.
  • Termin składania prac: 25 września – do nauczycieli języka angielskiego.

 

  1. Konkurs smartfonowy Kahoot „Jedna Europa – wiele  kultur” odpowiedzialna D. Rychta
  • konkurs przeznaczony dla uczniów kl. IV-VIII.
  • Konkurs ma na celu sprawdzenie wiedzy uczniów na temat krajów w Europie, ich kultury i języków
  • Uczniowie chętni do udziału w konkursie przychodzą w dniu 09 na 3 lekcji do sali nr 225. z telefonem komórkowym (konieczny dostęp do Internetu) i odpowiadają na pytania kwizowe.
  • Przewidziane nagrody rzeczowe i dyplomy

 

  1. Konkurs “My favourite European Language”. Prezentacja multimedialna. -odpowiedzialna M. Tuchowska
  • Każdy chętny uczeń do poniedziałku 24.09.2018r. do godz 22.00 wysyła przygotowaną samodzielnie prezentację Power Point dotyczącą ulubionego języka obcego z Europy na mail pani_od_anglika@o2.pl. Prace wysłane po terminie nie będą brane pod uwagę.

Wymagania: Co najmniej 10 slajdów przedstawiających dany język, z jakiej rodziny języków pochodzi, trochę historii, kraje w których obowiązuje, ciekawostki, itp.

  • Oceniane będą: poprawność, pomysłowość wykonania, efekt końcowy wizualny.
  • Wyniki zostaną ogłoszone w radiowęźle 26.09.2018

 

  1. Fraszka/wierszyk na w tematyce „Po co uczę się języków obcych?” Tuchowska

Każdy chętny uczeń do wtorku godz. 10.35 25.09.2018r. dostarcza do sali 138 samodzielnie napisany wiersz/fraszkę lub przesyła go na email pani_od_anglika@o2.pl. Prace wysłane po terminie nie będą brane pod uwagę.

Wymagania:

  • Co najmniej 4 wersy
  • Rymy dowolne
  • Praca w języku polskim
  • Wyniki zostaną ogłoszone w radiowęźle 26.09.2018

 

  1. Biegane dyktando / Running dictation. – odpowiedzialna R. Męczyńska
  • Konkurs przeznaczony dola uczniów kl. V
  • Wybrane z klasy trzyosobowe zespoły zgłaszają się 26.09.2018 r. o godz. 9.50 do p. R. Męczyńskiej i biorą udział w rywalizacji międzyklasowej.
  • Wygrywa drużyna, która w wyznaczonym czasie zapisze poprawnie najwięcej wyrazów w j. angielskim

 

  1. Konkurs multimedialny „Czy znasz te miejsca ?” Dmowska
  • Konkurs dla klas 7,8 o godz.14.30 (środa 26.09) sala 138

 

  1. Paint your face with flag – odpowiedzialna P. Skrzypiec

·          malowanie flag na twarzach uczniów klas I-III, godz. 12.30 na korytarzu oddziałow przedszkolnych

 

  1. Projekt Why we learn foreign languages ?” –  odpowiedzialna P. Skrzypiec
  • Tworzenie projektu z dziećmi oddziałów przedszkolnych, na korytarzu  oddziałów przedszkolnych

Author: admin